Departamentul Management, Marketing și Administrarea Afacerilor

ECAI Dep roManagement, Marketing și Administrarea Afacerilor

Departamentul Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor s-a constituit în mai 2011. În cadrul departamentului s-au reunit membrii catedrei Management-Marketing a Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor din Craiova şi cea mai mare parte a membrilor catedrei de Economie, Management-Marketing din centrul universitar Drobeta Turnu Severin.

Catedra de Management-Marketing a funcţionat din 1990, când s-a constituit prin transformarea catedrei de Conducerea şi organizarea întreprinderilor şi ramurilor economiei naţionale (care a funcţionat în perioada 1966-1989).

 În timp, la conducerea catedrei şi, ulterior, a departamentului s-au succedat: prof. univ. dr. Constantin Negulescu, prof. univ. dr. Puiu Georgescu, prof. univ. dr. Constantin Roşca, prof. univ. dr. Tudor Hobeanu, prof. univ. dr. Traian Sbora, prof. univ. dr. Gheorghe Dragomir, prof. univ. dr. Tudor Nistorescu, conf. univ. dr. Liviu Crăciun, lect. univ. dr. Radu Ogarcă.

Domenii acoperite de departament

Departamentul coordonează programe de studii de licenţă şi master în domeniile: Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor.

 Programe de studii gestionate de departament - licenţa, master

 Departamentul coordonează, la nivel de licenţă, programele de studii: Management, Marketing; Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor şi Administrarea Afacerilor.

 În ciclul de master coordonează 7 programe de studii: Managementul Afacerilor (zi şi frecvenţă redusă), Marketing şi Comunicare în Afaceri, Managementul Resurselor Umane, Antreprenoriat şi Administrarea Afacerilor, Managementul Organizaţiilor Publice, Administrarea Afacerilor în Comerţ Turism şi Servicii, Managementul Organizaţiei.

 Conducători de doctorat

 Prof. univ. dr. Dumitru Constantinescu

 Prof. univ. dr. Nistorescu Tudor

 Prof. univ. dr. Burlea Şchiopoiu Adriana

 

Misiune

Misiunea asumata de departament

Departamentul Management, Marketing şi Administrarea Afacerilor are ca misiune centrală desfăşurarea la cele mai înalt nivel calitativ a activităţilor de cercetare şi învăţământ circumscrise domeniilor ştiinţifice coordonate.

Performanţa în cercetare se va concretiza în producerea de publicaţii recunoscute pe plan internaţional şi naţional, creşterea vizibilităţii cercetătorilor pe plan naţional şi internaţional prin diseminarea rezultatelor cercetării şi sprijinirea mediului de afaceri în găsirea celor mai bune soluţii la problemele cu care se confruntă şi crearea de valoare.

În plan educaţional se are în vedere crearea, dezvoltarea şi perfecţionarea cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor studenţilor şi angajaţilor din organizaţii, necesare în contextul unui mediu economico-social naţional şi internaţional dinamic. Acest deziderat se va materializa în elaborarea unor programe de studiu de formare iniţială şi continuă, ale căror curricule să fie compatibile cu programe similare la nivel european şi care prin specializare, interdisciplinaritate şi creativitate să creeze deprinderile analitice necesare identificării problemelor, interpretării fenomenelor, luării de decizii, fundamentării de strategii şi implementării de planuri adecvate de acţiune. Se va urmări dezvoltarea expertizei în domenii precum: management strategic, leadership, guvernare şi societate, comportament organizaţional, antreprenoriat, managementul producţiei şi operaţiunilor, administrarea resurselor umane, management internaţional şi multicultural,strategii politici şi tactici de marketing, gestionarea hotelurilor şi agenţiilor de turism, etica în afaceri etc Se vor concepe şi aplica metodologii de predare-învăţare bazate pe interactivitate, lucru în echipă şi dezbateri. Se va urmări dezvoltarea la beneficiarii programelor de studiu din domeniile, Management, Marketing şi Administrarea afacerilor a abilităţilor personale şi de relaţionare astfel încât să fie capabili să-şi fixeze şi să atingă propriile obiective, să satisfacă nevoile şi dorinţele angajatorilor şi clienţilor şi să se implice la nivel societal în rezolvarea problemelor comunităţii.