Obiective
Programul de studiu se adresează, cu precădere, absolvenţilor care doresc o carieră în domeniul managementului, indiferent de profilul facultății: economic, tehnic, filologie, drept, medicină etc.; managerilor tuturor tipurilor de organizații publice sau private, atât companii multinaționale, cât și firme mici și mijlocii; întreprinzătorilor și specialiștilor care dețin funcții de conducere, dar nu dispun de pregătire managerială prin forme instituționalizate; persoanelor care ocupă posturi în companii de consultanță în management sau în cercetarea științifică în domeniul managementului.
Competențe
Masteratul are menirea de a asigura absolvenților o temeinică pregătire teoretică și practică, care să le permită, în funcțiile manageriale pe care le vor ocupa în cariera lor profesională, să facă față cu succes multiplelor provocări specifice contextului tot mai complex și mai dinamic în care-și desfășoară activitatea organizațiile. Pornind de la dubla ipostază a managementului, aceea de știință și de artă, masteratul vizează atât acumularea unor cunoștințe avansate în domeniul științei managementului, cât și formarea și dezvoltarea unor abilități de conducere specifice managerilor de excelență.
Perspective de carieră
Prin fundamentarea riguroasă a pregătirii teoretice și practice în domeniul managementului, absolvenții acestui masterat vor putea să ocupe funcții de conducere în toate organizațiile, atât firme din diverse domenii de activitate, dar și instituții publice din învățământ, sănătate, cultură sau administrație publică, cum ar fi, de exemplu:
- director societate comercială;
- manager de proiect;
- manager de bancă;
- inspector școlar general;
- consultant în management;
- cercetător economist în management;
- manager de inovare.
Programul de studii MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIEI (la Dr. Tr. Severin)
PLAN DE ÎNVĂȚĂMÂNT
Nr. crt. |
Denumirea disciplinei |
Semestrul I nr. de săptămâni:14 |
Semestrul II nr. de săptămâni:14 |
||||
C |
S |
Cr |
C |
S |
Cr |
||
Anul I |
|||||||
1 |
Teoria organizaţiei |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
2 |
Instrumente structurale pentru finanțarea organizației |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
3 |
Strategii de creștere a afacerilor |
1 |
2 |
6 |
|
|
|
4 |
Managementul resurselor umane ale organizaţiei |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
5 |
Managementul calităţii totale |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
6 |
Managementul schimbării organizaţionale |
|
|
|
2 |
1 |
6 |
7 |
Marketingul organizației de servicii |
|
|
|
2 |
1 |
6 |
6 |
Economie și dezvoltare regională |
|
|
|
2 |
1 |
6 |
7 |
Managementul instituţiilor publice |
|
|
|
2 |
1 |
6 |
8 |
Responsabilitatea socială a organizaţiilor |
|
|
|
2 |
1 |
6 |
TOTAL |
9 |
6 |
30 |
10 |
5 |
30 |
|
|
15 |
15 |
|||||
Anul II |
|||||||
1 |
Antreprenoriat social |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
2 |
Comunicare managerială. Relaţii publice şi de protocol |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
3 |
Managementul comparat internațional |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
4 |
Disciplina opțională |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
4 |
Managementul riscului |
|
|
|
|
|
|
|
Evaluarea afacerii |
|
|
|
|
|
|
5 |
Managementul proiectelor |
2 |
1 |
6 |
|
|
|
6 |
Managementul mediului |
|
|
|
1 |
1 |
3 |
7 |
Metodologia cercetării ştiinţifice |
|
|
|
1 |
1 |
3 |
8 |
Etică și integritate în activitatea de cercetare |
|
|
|
1 |
0 |
2 |
9 |
Marketing interorganizațional |
|
|
|
1 |
2 |
2 |
|
Marketing public |
|
|
|
|
|
|
10 |
Practică de sopecialitate (90 ore) |
|
|
|
|
6,43 |
|
11 |
Stagiu pentru elaborare lucrării de disertaţie |
|
|
|
|
5,71 |
|
TOTAL |
10 |
5 |
30 |
4 |
4 |
30 |